- Dla uczniów i rodziców
- >
- WSO
WSO
(STRONA W TRAKCIE BUDOWY)
REGULAMIN OCENIANIA ZACHOWANIA UCZNIA
REGULAMIN OCENIANIA ZACHOWANIA UCZNIA w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej .z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843, z 2016 r. poz. 1278, z 2017 r. poz. 1651 oraz z 2019 r. poz. 372). 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 1534). 4. Statut Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu. 5. Statut I Liceum Ogólnokształcącego w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu. 6. Statut Technikum Specjalnego Nr w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu. 7. Statut Branżowej Szkoły I Stopnia Specjalnej Nr 5 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu.
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin stosuje się do ustalania ocen zachowania bieżącego, śródrocznego i rocznego uczniów kształcących się w I Liceum Ogólnokształcącym Specjalnym, Technikum Specjalnym Nr 1 oraz Branżowej Szkole I Stopnia Specjalnej Nr 5 działających w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o: 1) Ośrodku– należy przez to rozumieć Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu, 2) nauczycielu – należy przez to rozumieć każdego pracownika pedagogicznego Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu, 3) uczniu – należy przez to rozumieć ucznia szkoły wymienionej w ust. 1.
§ 2 Zasady oceniania zachowania
1. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych, jego zaangażowania w życie klasy i szkoły oraz obowiązków ucznia określonych w Statucie szkoły oraz Statucie Ośrodka.
2. Ocena zachowania uwzględnia:
1) funkcjonowanie ucznia w Ośrodku;
2) respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.
3. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia,
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
3) dbałość o honor i tradycje szkoły,
4) dbałość o piękno mowy ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
6) godne, kulturalne zachowanie się w Ośrodku i poza nim,
7) okazywanie szacunku innym osobom.
4. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:
1) wzorowe,
2) bardzo dobre,
3) dobre,
4) poprawne,
5) nieodpowiednie,
6) naganne.
5. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na:
1) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
6. Ocenę zachowania ucznia ustala wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia.
7. Tryb ustalania rocznej oceny zachowania:
1) nie później niż na 15 dni roboczych przez rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej wychowawca klasy jest zobowiązany poinformować ucznia i jego rodziców i przewidywanej ocenie zachowania,
2) roczne oceny klasyfikacyjne zachowania ustala wychowawca klasy na 3 dni robocze przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej,
3) ustalona przez wychowawcę roczna ocena zachowania uwzględnia punkty premiowe lub karne, uzyskane w okresie od poinformowania ucznia o przewidywanej rocznej ocenie zachowania do dnia jej ustalenia.
8. Bieżącego oceniania zachowania ucznia dokonuje się wg następujących zasad:
1) Na początku każdego semestru wychowanek otrzymuje 100 punktów. Jest to równoważne ocenie poprawnej.
2) W trakcie każdego semestru wychowanek otrzymuje, w zależności od swojego zachowania, punkty premiowe i karne. W ten sposób może on świadomie kierować swoim postępowaniem, zachowując prawo do błędu.
3) Uzyskiwane punkty premiowe i karne są wpisywane w trakcie semestru do dziennika, a uzyskana suma punktów, w wyznaczonym miejscu w dzienniku lekcyjnym.
4) Punkty mogą przyznawać wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Ośrodku. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest dokonywanie wpisów dotyczących zachowania ucznia na bieżąco.
5) Punkty premiowe przyznaje się następująco:
(PUNKTY W PLIKU DO POBRANIA - REGULAMIN OCENIANIA ZACHOWANIA SOSW3 2024.pdf (224,81KB) )
9.Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ucznia ustala się według następujących kryteriów, z zastrzeżeniem ust. 12:
1) Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:
a) uzyskał powyżej 200 punktów, z zastrzeż, ust. 11,
b) ma usprawiedliwione wszystkie nieobecności na zajęciach lekcyjnych.
2) Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który uzyskał od 151 do 200 punktów,
3) Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który uzyskał od 101 do 150 punktów,
4) Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który uzyskał od 61 do 100 punktów,
5) Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który uzyskał od 21 do 60 punktów,
6) Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który uzyskał poniżej 21 punktów.
10. Ocenę roczną ustala się obliczając średnią arytmetyczną na podstawie pkt. uzyskanych przez ucznia na koniec pierwszego i drugiego semestru.
11. Uczeń, który w danym roku szkolnym rażąco naruszył zasady współżycia społecznego, nie może otrzymać oceny wzorowej z zachowania.
12. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń bądź dysfunkcji na jego zachowanie, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
Postanowienia końcowe
§ 3
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
§ 4
Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonane w drodze uchwały Rady Pedagogicznej.
§ 5
Niniejszy Regulamin został zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Przemyślu w dniu 12.09.2024 r.